2017. március 24., péntek

Mikrotanítás: Kahoot és Sulinet

képforrás: http://www.lighthousemedia.hu/
portfolio-view/sulinet-hu/
A mikrotanítást Sanyival végeztem, akit korábban nem ismertem. A Sulinetről az elméleti részt ő mondta, a gyakorlatit én, a Kahootnál pedig mindez fordítva történt. Az óra elég furcsa volt, hiszen összesen nyolcan vagyunk a csoportban és csak két ember volt jelen, rajtunk, az előadókon kívül. Mivel ez egy "mikro-mikrocsoport" volt, így azért egy elég furcsa helyzet alakult ki. Lehetetlennek éreztem azt szimulálni, hogy egy egész osztálynyi gyermek ül ott, azonban legalább az időlimitet szépen betartottuk.


Azt gondolom, hogy nem sikerült rosszul, érthetően elmondtuk, amit ezekről a programokról tudni kell. PPT-t nem készítettünk, mivel egyikünk sem tudta, hogy erre szükség van, mivel csodálatos módon mind a ketten hiányoztunk akkor, amikor ezt elmondták. Azonban e nélkül is képesek voltunk elmagyarázni a lényeget, csak hát nem láttak róla egy összefoglalót.



képforrás:http://mehs.morton201.libguides.com/content.php?pid=693588
A gyakorlati résznél pedig a visszajelzés maradt ki az én Sulinetes részemnél. Ugyebár Sanyi elmondta, hogy a honlap 3 részből (hírközösség, csoportok és tudásbázis) épül fel és az egyes részek, hogyan használhatóak. Majd megmutattam, hogyan tudnak a tudásbázis résznél anyagot keresni és azt felhasználni, illetve hozzá feladatot találni, mindehhez pedig Tóth Árpádot választottam, mint irodalmis referencia anyag, mert ő az egyik kedvenc költőm meg, mert én nyelv szakos vagyok és idegen nyelvi részleg nincs a Sulineten. Majd megmutattam, hogy létrehoztam a csoportnak egy közösséget, ezek után pedig mindenki (igen, a két fő), létrehozta a saját közösségét, a Sulinet mindenféle hibája ellenére is. Én megkérdeztem, hogy sikerült-e nekik létrehozni és van-e kérdésük. Válaszoltak, hogy igen. Flóra (a tanárnő) szerint pedig konkrétabb visszajelzést kellett volna kérnem. Erre mondtam, hogy meghívathattam volna magam a közösségükbe, de én ezt annyira abszurdnak éreztem két főnél..... Meg hát mindenkinek az a célja, hogy meglegyen a feladat. Nyilván iskolásoknál ez máshogy zajlik, de ott is a gyermek érdeke, hogy meglegyen, nem az enyém, nem véltelen vannak a motiváló faktorok és valójában a saját problémájuk az, ha valamit nem készítenek el.
képforrás: http://rabatinanett.blogspot.hu/

Ami pedig a kahoot-ot illeti, elméletben bemutattam, hogy ez egy kvízkészítő játékos tanulós oldal és, hogy ez mennyire szuperül használható a tanári életben. Azt gondolom ezzel nem volt probléma, mindenki értette, hogy miről volt szó. Hát az összefoglaló PPT ugyan nem volt, de szerintem így is megemészthető volt az információ. Aztán pedig Sanyi kérte, hogy a gyakorlatban töltsük ki a kvízét, szerintem az nagyon szuperül sikerült, ugyanis PPK-s kérdések voltak benne... Az egyetlen probléma az volt, hogy Sanyi nem csináltatott velük kvízt, pedig direkt utaltam rá, hogy menjenek a regisztrációs részre, csak hát nem vette a lapot. Ettől függetlenül szerintem autonóm módon a leadott információkkal simán lehet használni a honlapot.

Végül is sikerült megtartanunk a két prezentációt, érthető volt. Örülök, hogy túl vagyunk rajta, élesben lesz úgy is izgalmas a móka. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése